Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miejskiego w Brodnicy

Udział społeczeństwa w procedurze sporządzenia aktu planowania przestrzennego


Urząd Miejski w Brodnicy

KARTA USŁUGI nr 7/BU

Udział społeczeństwa w procedurze sporządzenia aktu planowania przestrzennego

Wymagania prawne

Ustawa z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.).

Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko  (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.).

Rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. poz. 2509).

Wymagane dokumenty

Wniosek z klauzulą informacyjną.

Wzory formularzy wniosków

Wniosek z klauzulą informacyjną.

Miejsce złożenia dokumentów

1) Wniosek w wersji papierowej:

Urząd Miejski w Brodnicy, ul. Kamionka 23, 87-300 Brodnica,

punkt kancelaryjny – pokój 101

2) Wniosek w wersji elektronicznej:

adres: umb@brodnica.pl lub skrytka ePUAP: /UMB/skrytka

Komórka organizacyjna odpowiedzialna za realizację

Biuro Urbanistyki w Urzędzie Miejskim w Brodnicy

87-300 Brodnica, ul. Kamionka 23, pokój 112

tel. (56) 4930606

Terminy załatwienia sprawy

Rozpatrzenie wniosku – nie wymaga odpowiedzi.

Rozpatrzenie uwag – zgodnie z terminami określonymi w ustawie z dnai 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Tryb odwoławczy

Sądy i organy nadzoru  poszczególnych instancji na podstawie Rozdziału 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.

Forma załatwienia sprawy

Odpowiedź dotycząca przedmiotu wniosku/uwagi w efekcie końcowym uwzględniona lub nieuwzględniona w projekcie planu miejscowego.

Opłaty

Nie dotyczy

Uwagi

Wnioski należy składać wyłącznie na formularzu.

Przez akt planowania przestrzennego rozumiemy: 

1) plan ogólny gminy;

2) miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego;

3) uchwałę ustalającą zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń ich gabaryty, standardy jakościowe oraz rodzaje materiałow budowlanych, z jakich mogą być wykonane.

Wzór formularza dotyczy:

1) wniosku do projektu aktu planowania przestrzennego;

2) uwagi, o której mowa w art. 8i ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym;

3) wniosku o sporządzenie lub zmianę aktu planowania przestrzennego.

Wniosek /uwaga w wersji elektronicznej:

Wnioski do ogłoszenia o wszczęciu postępowania:

  • wniosek w odpowiedzi na zawiadomienie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do opracowania projektu planu miejscowego należy przesłać opatrzony kwalifikowalnym podpisem elektronicznym (w rozumieniu podpisów ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne) lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej (w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne),
  • wniosek w odpowiedzi na zawiadomienie o wszczęciu procedury opracowania strategicznej oceny oddziaływania na środowisko należy przesłać za pomocą środków komunikacji elektronicznej, bez konieczności opatrywania go bezpiecznym podpisem elektronicznym.

Uwagi do wyłożonego projektu dokumentu:

  • uwagi do projektu planu miejscowego wniesione w postaci elektronicznej należy przesłać opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu,
  • uwagi wniesione co do treści strategicznej oceny oddziaływania na środowisko przesłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym (o którym mowa w ustawie z dnia 5 września 2016 r. o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej).

Procedura

01/Po-01/BU Sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego

Klauzula informacyjna

Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miejskim w Brodnicy (87-300), ul. Kamionka 23, tel. 564930300, fax. 564982626, email: umb@brodnica.pl   jest Burmistrz Brodnicy. Urząd Miejski, z mocy ustawy o samorządzie gminnym, obsługuje wykonanie zadań należących do kompetencji Burmistrza Brodnicy.

Burmistrz Brodnicy, wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym ma Pani /Pan prawo skontaktować się pod nr telefonu 564930354, email: iod@brodnica.pl.

Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane w celu rozpoznania pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego  złożonego przez Pana/Panią do Burmistrza Brodnicy jako niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze tj. art 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych        w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) z dnia 27 kwietnia 2016 r. dalej RODO     w związku z przepisami art. 8g ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r.            o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w związku z § 1 rozporządzenia Ministra Rozwoju i technologii z dnia 13 listopada 2023 r.       w sprawie formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego oraz  z art. 40 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.

Pana /Pani dane osobowe w przypadku, gdy poda Pn/Pani dane dodatkowe  (nieobowiązkowe) będą przetwarzane w celu ułatwienia kontaktu z organem - Burmistrzem Brodnicy na podstawie udzielonej zgody w związku z art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

Odbiorcami Pana/Pani danych osobowych są upoważnieni pracownicy Urzędu Miejskiego w Brodnicy oraz inne podmioty, którym zostały powierzone dane osobowe do przetwarzania na podstawie umowy powierzenia. Ponadto Pana/Pani dane moga być udostępnione operatorom pocztowym oraz innym podmiotom na podstawie umów powierzenia danych osobowych.

Dane osobowe będą przechowywane stosownie do kryteriów określonych w § 63 ust. 1 Instrukcji kancelaryjnej, w Jednolitym rzeczowym wykazie akt organów gminy i związków międzygminnych oraz urzędów obsługujących te organy i związki oraz w Instrukcji archiwalnej. Wymienione regulatory stanowią załączniki – kolejno nr 1, nr 2 i nr 6 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Ma Pan/Pani prawo do wycofania zgody, żądania dostępu do swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania, prawo do ich usunięcia oraz przenoszenia (w przypadku udzielonej zgody) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych oraz ograniczenia ich przetwarzania.

Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że przetwarzanie Pana/Pani danych narusza przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenieo ochronie danych) z dnia 27 kwietnia  2016 r.  oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych.

Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest obowiązkiem wynikającym z w/w ustawy. Jest Pan/Pani zobowiązana do podania danych osobowych na podstawie w/w przepisów prawnych, a konsekwencją ich nie podania będzie drak mozliwości rozpatrzenia pisma. Niepodanie danych osobowych nieobowiązkowych nie wpłynie na proces rozpatrzenia pisma.

Pana/Pani dane osobowe nie będą uczestniczyć w zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji oraz nie będą profilowane.

Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.

Data publikacji
2019.06.03 15:15:44
Data zmiany
2024-01-17 15:09:41
Opublikował
Grzegorz Dzięgielewski
Zmienił
Grzegorz Dzięgielewski
Udostępnił
Grzegorz Dzięgielewski
Ilość zmian
20
Autor
Magdalena Kokoszanek
Rejestr zmian
Data Wytworzenia
2019.06.03
Okres ważności
 
Ilość odwiedzin
356