Od 6 kwietnia br. rusza w Brodnicy akcja pn. „Odblask to nie obciach”. Rozpoczęcie akcji połączone z konferencją prasową planowane jest tego dnia o godz. 12.00 na brodnickim przedzamczu. Celem akcji jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa na drogach poprzez wzrost świadomości związanej z byciem świadomie widocznym na drodze oraz promocją używania elementów odblaskowych głównie wśród dzieci i młodzieży, ale także wśród dorosłych.
Cel ten ma być osiągnięty m.in. przez prezentację w przedszkolach i szkołach podstawowych Brodnicy „urządzenia” przewrotnie nazwanego „magiczną” tubą.
Tuby w prosty, ale jednocześnie bardzo dobitny sposób pokazują różnicę jak po zmierzchu widoczna jest osoba z odblaskami lub bez nich. Ich wielką zaletą jest to, że w każdej chwili i w dowolnym miejscu, bez względu na porę dnia i nocy możemy zaprezentować symulację drogową „po ciemku”. Dodatkową zaletą jest to, że tuba jest autorskim „patentem” organizatora tej akcji, czyli naszym rodzimym pomysłem.
Dzięki współpracy z PGK i pod honorowym patronatem Burmistrza Brodnicy na brodnickie ulice wyjedzie też nietypowy autobus, który będzie „reklamą” akcji i jednocześnie „podziękowaniem” dla tych wszystkich, którzy wsparli ten projekt.
Olbrzymią zaletą tej akcji jest to, że nie jest jednorazowa. Ma ona z założenia trwać, co najmniej pół roku a może i dłużej. Żeby była ona pewnego rodzaju inspiracją i tym przysłowiowym „kijem włożonym w mrowisko”, który sprowokuje dalsze działania.
Partnerzy i Sponsorzy:
Urząd Miejski w Brodnicy, Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o., Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, Komenda Powiatowa Policji w Brodnicy , Straż Miejska w Brodnicy, Bank Spółdzielczy, Supermarkety Hildebrandt, Mleczarskie Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe Bromilk, Galeria Brodnica, Perfekt Dom, Zakłady Produkcji Cukierniczej Vobro, Auto Crew, Firma BEHRENDT, Firma CERAKO, Restauracja Krajenka, Szkoła Języków Obcych Lingwista, Sala Zabaw dla Dzieci Minidisco, Serwis Komputerowy IP Serwis, Usługi Finansowe Justyna Drozdowicz, Kantor Profit, portal Brodnica.net, Agencja Reklamowa Autograf.
Słowo o pomysłodawcy i organizatorze akcji.
Nieformalna grupa „Sławek & Przyjaciele”.
Bezpieczeństwo na drogach jest jednym z naszych priorytetów, ale realizujemy również wiele innych akcji: pomagaliśmy powodzianom, zbieramy słodycze dla biednych dzieci, uczestniczymy w międzynarodowych wymianach i kursach. Organizujemy też i takie bardziej szalone i nietypowe akcje jak coroczny Wielki Wyścig Butelkowy w ramach imprezy organizowanej przez UM Bydgoszcz „Ster na Bydgoszcz” czy bicie rekordu Guinnessa w budowie największej łodzi z plastikowych butelek.
O tych i innych naszych akcjach i inicjatywach możecie Państwo dowiedzieć się na www.y4u.pl.
Inf. nadesłana